67 pomysłów na prezenty 🎄 świąteczne - moja lista 2024. Sprawdź →

Kindle z reklamami – czy warto zdecydować się na zakup?

Wybór odpowiedniego czytnika ebooków w dużym stopniu wpływa na komfort czytania. Decydując się na zakup konkretnego modelu, z pewnością zwracamy uwagę na wielkość ekranu, rodzaj podświetlenia, pamięć oraz funkcje, które oferuje nam urządzenie. Na rynku jest spory wybór różnego rodzaju czytników, a wśród najpopularniejszych wyróżniamy czytniki Kindle, PocketBook czy InkBook. Przeglądając oferty, możemy natrafić na czytniki w wersji bez reklam lub z reklamami. Co to znaczy? Dlaczego niektóre urządzenia je zawierają i czy reklamy w czytniku można wyłączyć?

Czytnik z reklamami – co to znaczy?

Czytnik z reklamami to po prostu czytnik elektroniczny, który wyświetla oferty marketingowe lub promocje na ekranie urządzenia. Czytnik bez reklam takich ofert nie pokazuje. Decydując się na zakup czytnika, kupujący ma możliwość wybrania wersji bez reklam lub z reklamami.

Kupując czytnik z reklamami, możemy spodziewać się, że oferty i promocje będą wyświetlane na ekranie uśpienia oraz na ekranie głównym. W zależności od modelu czytnika z reklamami, oferty mogą pojawiać się także w innych miejscach, np. pod paskiem menu.

Mimo tego, że reklamy na czytnikach mogą przynieść niemałe zyski producentom urządzeń, większość dostępnych na rynku czytników jest wolna od reklam. Obecnie jedynie czytniki Kindle produkcji Amazona posiadają opcję z wbudowanymi reklamami. Inni producenci albo zupełnie rezygnują z reklam, albo tworzą rozwiązania softwarowe, które mają zachęcić użytkowników do wyświetlania treści marketingowych. Przykładem jest niemiecka aplikacja Readfy dostępna na czytniki InkBook (same urządzenia nie mają wbudowanych reklam). Użytkownicy za oglądanie ofert mogą otrzymać darmowy dostęp do niektórych ebooków.

kindle z reklamami

Przeczytaj także moje recenzje czytników Kindle:

Kindle Paperwhite 5
Kindle Paperwhite 4
Kindle 10

Czytniki Kindle z reklamami

Najpopularniejsze urządzenia, w których można spotkać wersję z reklamami, to czytniki Kindle. Reklamy dopasowane są do krajów, w których czytniki są sprzedawane, tzn. że inne oferty będą wyświetlały się na czytniku kupionym w niemieckim Amazonie, inne na czytniku kupionym w Wielkiej Brytanii, a inne na czytniku ze Stanów Zjednoczonych. Na polskim Amazonie do tej pory nie pojawiły się czytniki w wersji z reklamami. 

Czytniki Kindle z reklamami są tańsze niż te w wersji bez reklam, a zniżki kształtują się następująco (stan na połowę 2022 roku):

  • zniżka 10-20 dolarów za czytnik na Amazon.com
  • zniżka 10-20 euro w niemieckim Amazonie;
  • zniżka 10-20 funtów w brytyjskim Amazonie;
  • zniżka 10 euro w Amazonie włoskim i francuskim.

Gdzie wyświetlane są reklamy? 

Na czytnikach Kindle wyświetlane są różnego rodzaju treści. Są to przede wszystkim reklamy książek dostępnych na stronie Amazona, polecenia produktów oraz zniżki i promocje dla użytkowników Kindle. Reklamy mogą pojawiać się w dwóch miejscach:

  • Na wygaszaczu ekranu. Reklama pojawia się na pełnym ekranie, kiedy urządzenie znajduje się w trybie uśpienia. Wyświetlanie reklamy w tym miejscu powoduje, że nie mamy możliwości spersonalizowania wygaszacza ekranu. 
  • Na ekranie głównym. Oferta wyświetla się na głównym ekranie czytnika, kiedy jest włączony.

Warto także zwrócić uwagę na to, że na czytnikach wyświetlane są treści, które nie są reklamami i można je zobaczyć także na czytnikach bez reklam. Są to rekomendacje książek polecanych przez Amazon.

Czy reklamy na czytniku są uciążliwe?

Amazon postarał się o to, aby reklamy nie uprzykrzały samego czytania. Wszystkie książki są wolne od treści promocyjnych, dlatego też czytelnik nie musi obawiać się o to, że lekturę przerwie mu pojawienie się spotu reklamowego. 

Reklamy w większości przypadków nie są dokuczliwe. Najbardziej widoczne są w momencie wybudzania czytnika, kiedy zamiast przejść od razu do ostatnio czytanej strony, zobaczymy ekran z reklamą. W czytnikach bez reklam nie musimy robić już nic więcej – możemy od razu przejść do czytania. W Kindle z reklamami musimy jeszcze odblokować ekran, przesuwając palcem po ekranie.

Oczywiście, tryb uśpienia można po prostu wyłączyć. Jeżeli urządzenie nie ma takiej opcji w ustawieniach, w wyszukiwarce czytnika należy wpisać ~ds i wcisnąć Enter. Wtedy ekran pozostanie aktywny, nawet po wyłączeniu czytnika. Oczywistą wadą takiego rozwiązania jest większe zużycie baterii. Można też nie korzystać z trybu uśpienia i po prostu po zakończeniu czytania wyłączyć czytnik.

Czy można wyłączyć reklamy na czytniku Kindle?

Jeżeli skusiliśmy się na czytnik Kindle z reklamami, a podczas użytkowania uznaliśmy, że jednak za bardzo nam przeszkadzają, to możemy się ich pozbyć. A można to zrobić w dwojaki sposób.

Opcja oficjalna – płatna

Reklamy na czytniku możemy wyłączyć na stronie Amazona. Jest to opcja płatna i kosztuje 10-30 dolarów. Żeby usunąć reklamy, trzeba zalogować się na swoje konto (“My Account” w prawym górnym rogu), a następnie wejść w “Content & Devices”. W kolejnym kroku należy wybrać nasz czytnik z listy, a w części dotyczącej “Specjalnych ofert” wybrać opcję “usuń”. 

Opcja nieoficjalna – bezpłatna

Reklamy możemy wyłączyć, kontaktując się po prostu z działem obsługi klienta Amazona. Kontakt znajdziemy na pasku górnym strony Amazona. Wystarczy wejść w formularz i napisać prośbę o usunięcie reklam. 

sr4EBCWdT6 n8IERhgMR3mo9rDgo5 ht4r4cIsDZ G0Bq8Q4pakVjORPwKDSyqfVnULXUoHeAUKmoE85MrqYfpyq5uaTPOK2nLEwVV7WbYBxh35rFjgXPlPiHtEY6D

Czy warto kupić czytnik z reklamami? Moja opinia

Na czytniku z wbudowanymi reklamami mogą i prawdopodobnie będą się pojawiać oferty, którymi nie jesteśmy zainteresowani. Kindle z reklamami odbiera nam także możliwość spersonalizowania wygaszacza ekranu. Jednak poza tym Amazon zadbał o to, aby jak najbardziej ograniczyć inwazyjność reklam. Oferty wyświetlane na czytnikach nie są uciążliwe i przede wszystkim nie przeszkadzają w samym czytaniu. Moim zdaniem taka forma reklamy to nic strasznego, każdy jednak musi zdecydować sam, jak bardzo mu to przeszkadza. Na szczęście, nie jest to wybór ostateczny, bo reklamy w każdej chwili można wyłączyć. 

Warto także zwrócić uwagę na dostępność takich czytników. Tak jak wspominałam, na polskim Amazonie dostępne są wyłącznie czytniki bez reklam. Jeżeli zatem jesteśmy zainteresowani taką wersją urządzenia, to musimy jej poszukać w polskich sklepach z elektroniką (można je kupić np. w Morele.net) lub na zagranicznych stronach Amazona.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Komentarze osadzone
Wyświetl wszystkie komentarze